Saltar al contenido principal

El Concurs de Castells amb més projecció internacional

Mitjans d'arreu del món es fan ressò de les dues jornades del certamen

L’èxit del Concurs de Castells 2012 és més que evident en tots els àmbits, però des de l’organització i l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament s’ha volgut destacar la important repercussió econòmica, així com la projecció a nivell nacional i internacional, tant per la cobertura dels mitjans de comunicació com per l'assistència de públic estranger.

Aquest important impacte econòmic s’ha vist reflectit en l’organització i desenvolupament del Concurs, així com també per l’ocupació, molt satisfactòria del món de la restauració i l’hostaleria de la ciutat. Per la seva banda, els membres de l’Associació de Restauradors de la Part Alta (ARPA), que eren els encarregats del servei de bar de la Tàrraco Arena Plaça, també han avançat xifres molt bones de venda durant tot el cap de setmana.

Castells històrics

Però a banda de l’èxit econòmic, tothom coincideix que enguany també ha estat un concurs històric, ja que fins a cinc colles van aconseguir fer castells de gamma extra, una xifra rècord en comparació amb les altres edicions. Cal destacar que per primera vegada el Concurs va veure descarregats el 2 de 8 sense folre i el 4 de 9 sense folre. Així mateix, en la jornada de dissabte moltes colles van igualar o superar els seus millors registres de la temporada.

 

Seguiment mediàtic

Pel que fa al seguiment mediàtic, el Concurs de Castells ha estat present aquest cap de setmana a gairebé tots els mitjans catalans i de l'Estat espanyol. Al voltant d’uns 280 periodistes i professionals d'una seixantena de mitjans diferents van oferir la seva cobertura.

També televisions d'abast estatal com TVE o Telecinco-Cuatro van ser presents a la Tarraco Arena Plaça i ahir dilluns 8 d’octubre, es van publicar en les edicions digitals de diferents mitjans de referència de la premsa internacional, com The Guardian, Daily Mail, NBC News o el Herald Sun d'Austràlia, gràcies a la presència de diferents agències o fotògrafs individuals que fan difusió de les seves imatges a diferents mitjans estrangers, com Getty Imatges.

La televisió nacional xinesa CCTV, també present al concurs, va enregistrar tot l’esdeveniment per emetre un ampli reportatge sobre el Concurs de Castells durant la celebració de l'any nou xinès, aquest hivern. I d’altra banda, el programa Waratte Koraete de la televisió japonesa Nihon TV té previst emetre properament un reportatge de 20 minuts sobre els castells, centrat especialment en el Concurs.

D’altra banda, 15 televisions locals, a través de la Xarxa de Televisions Locals, van emetre íntegrament la retransmissió de les dues jornades, amb una audiència potencial de centenars de milers de persones. I TV3, en el seu programa de diumenge a la nit, va aconseguir un 5,4% de share i més de 100.000 espectadors.

La pantalla gegant de l’Smart Parc Tabacalera, que va oferir la retransmissió a través de TAC12 tv, també va tenir molt de seguiment per part de tarragonins i tarragonines, sobretot el diumenge.

Altres dades d'interès

  • Durant tot el cap de setmana, la pàgina web del Concurs va rebre més de 27.500 visites.
  • Aquest cap de setmana, el hashtag #concurs2012 va ser trending topic a l'Estat espanyol.
  • El concurs Mirades de Tarragona ha rebut a dia d’avui 1.260 imatges en la seva edició del Concurs, organitzat per Tarragona 2012, edició especial El Corte Inglés. El certamen és obert fins el proper 14 d’octubre.

 

creativat.com